.

.

środa, 14 września 2016

Z SERII CZYTAMY STARE I MNIEJ ZNANE KSIĄŻKI - Halina Popławska, Szpada na wachlarzu

Możliwości allegro pozwalają zdobyć książki, które nie są bestsellerami księgarnianych półek, tomy stare, zakurzone, pożółkłe, czasem zapomniane, tytuły których nie sposób znaleźć w księgarniach. Mąż czyta ostatnio stare wydania Karola Maya i Jamesa Olivera Curwooda, których nie czytał jako chłopak, bo wolał grać w piłkę, a  ja odkrywam na nowo książki Haliny Popławskiej, które czytałam kiedyś wypożyczone z pobliskiej biblioteki.
 
Cykl który rozpoczęłam to 4 tomy o tytułach, które widać na poniższym zdjęciu.


Dzisiaj skończyłam tom pierwszy Szpada na wachlarzu, ostatnie strony czytałam z zapartym tchem i do chwilowego oderwania od lektury zmusiła mnie konieczność wypicia szklanki czegoś ciepłego z racji przeziębienia. Akcja książki rozpoczyna się w Polsce, gdy młoda Afra Tukanowiczówna zostaje zmuszona do małżeństwa ze starszym, zamożnym człowiekiem. Dziewczyna postanawia z pomocą przyjaciela uciec z domu, aby nie wychodzić za mąż. Celem dwór Marii Leszczyńskiej, żony króla Francji. Afra trafia do Wersalu, zakochuje się z wzajemnością, ale na życie jej wybranka poluje pewna osoba. Nie zdradzając szczegółów książka nie jest żadnym romansem i nie traktuje tylko o miłości, ale ukazuje jak miłość może w pewnych sytuacjach u niektórych osób przerodzić się w bezlitosną nienawiść i jakie mogą być tego konsekwencje dla kompletnie niewinnych osób.
 
Książka była miłą odmianą po czytaniu książek wydawanych w ostatnich latach. Próżno w niej szukać wulgaryzmów i płycizny, które rażą w wydawanych dzisiaj wielu tytułach.
 
Przygoda, intrygi, miłość - pozornie brzmi jak tani romans, ale niech Was nie zwiedzie pozorne znaczenie tych słów, bo książka pięknie opowiada o miłości i przyjaźni. Warto przeczytać. Szkoda że takich książek dzisiaj się nie wznawia.

4 komentarze:

  1. Moja mama te książki. Już wiem co jej podkładkę jak będę u niej.. 😀👍🙌😜

    OdpowiedzUsuń
  2. To nie musisz polować po bibliotekach i allegro :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fabuła super, chętnie bym przeczytała. Ostatnio polubiłam książki o takiej tematyce :)

    OdpowiedzUsuń