.

.

sobota, 19 kwietnia 2014

Chrystus zmartwychwstał Alleluja

Dopiero odkąd uczestniczę w całym triduum paschalnym i w Wielki Czwartek i Wielki Piątek i w Wielką Sobotę  - udaje mi się, oczywiście czasem lepiej czasem gorzej, ale bardziej duchowo i religijnie przygotować się do Wielkiej Nocy. Wcześniej w sobotnie wieczory działałam pracowicie w domu, w kościele byłam w czwartek i piątek, teraz wychodzę do kościoła na tę wyjątkową liturgię. Mój mąż mnie tego nauczył i jestem mu za to wdzięczna. W tym roku miałam też postanowienie, by w poście czytać codziennie fragment Pisma Świętego. Mogę powiedzieć, że udało mi się prawie w 90 %. Przy lekturze Biblii pozostanę dłużej, by co kilka dni przynajmniej czytać choć fragment.

Chrystus Zmartwychwstał - już niedługo będziemy to świętować. Życzę wszystkim spokojnych, radosnych, przeżytych w rodzinnej atmosferze i duchowo świąt, bo w końcu te dni mają przede wszystkim wymiar religijny i o tym warto pamiętać. 

Zdjęcie znalezione na tej stronie.

4 komentarze:

  1. Pięknych Świąt Wielkiej Nocy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Liturgia Wigilii Paschalnej to dla mnie najpiękniejsza Msza w roku. Siedziałem w ławce niedaleko grobu Pańskiego, więc przez cały czas mogłem wpatrywać się w oświetlony Najświętszy Sakrament. Drżałem w momencie, gdy kapłan zaczął śpiewać Exultet. Cały czas dzwonią mi w uszach słowa "Weselcie się już zastępy aniołów w niebie...". Drugim niezwykłym momentem była Litania do Wszystkich Świętych odśpiewana na klęcząco przy blasku świec. Generalnie cała liturgia jest bardzo emocjonująca. Wieczór przed Wielkanocą to mój ulubiony czas w całym roku. Czułem, że wiem po co żyję, gdy pod koniec Mszy zgaszono prawie wszystkie światła i wpatrzony w Najświętszy Sakrament wraz z tłumem wiernych śpiewałem "Zmartwychwstał Pan...".
    Kiedyś w czasie Triduum Paschalnego uczestniczyłem jedynie w Liturgii Wielkiego Piątki. Przeżywanie świąt nawet w 1/10 nie było tak owocne jak teraz.

    Życzę wielu łask od Zmartwychwstałego Pana!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Radosnego przeżywania świąt wielkanocnych, czyli szczęśliwego Alleluja!

    OdpowiedzUsuń
  4. Knowing how to get a loan to buy an existing business is an important step to becoming an owner
    if you need capital. The paperwork being requested is not
    difficult to compile and send in. And by availing these loans,
    borrowers can borrow anything from five thousand pound to twenty five thousand pound.



    my webpage; creditos

    OdpowiedzUsuń